sunnuntai 17. lokakuuta 2021

Matkailu avartaa


Kovasti saapasmaasta tänne Maltalle lähtiessäni virkailijaa lähtöselvityksessä hymyilytti minun pakaasini. Sanoi sitä lasten laukuksi. Laittoi siihen kuitenkin minun tiedot. Höh. Näytänkö minä lapselta? Roomassa tutkittiin tarkasti myös koronatodistus ja maahantulolappu passin tietoihin vertaamalla.

Helsingistä lähtiessäni reppuni pyyhkäistiin päältä kauttaaltaan. Kun kysyin miksi, minulle selitettiin, että he tarkistivat räjähdeainejäämiä! Siis lapsiterroristiko olen? Kuulemma pistokoe. Onneksi. Toisaalta, jospas repun kuivatut sienet säteilivät Tshernobylin jäämiä. Sieniterroristilapsi.

Mutta Maltalla minut otettiin tullissa oikein sivuun. Paperien tarkistus oli vielä perusteellisempi kuin Roomassa. En kuitenkaan kysellyt, miksi vain minut tarkistettiin. Toisaalta, jospas minä olin niin kaunis ja vilmaattinen. Taidan pysyä siinä uskossa.



Sunnuntai on täällä Marsaxlokkissa ns kalamarkkinapäivä. Kolme kuvaa aamun valmisteluista: klo 6 torimyyjät ovat jo täydessä touhussa, klo 7 homma kiihtyy ja klo 8 MFF (Malta fish factory) tuo kalalastinsa halukkaille jaettavaksi




Tässäpä joitain eksoottisempia otuksia. Maltan tärkeintä kalaa lampukkaa en pöydiltä pongannut. Kuulemma huono vuosi sen suhteen. Ilmankos toissa iltana lasku ravintossa olikin aika tyyris.

Klo 13 kalalaatikot pestään  odottelemaan seuraavaa kertaa.

Kalapöytiä oli lukuisia. Paljon muutakin oli tarjolla. Niistä sitten seuraavalla kerralla.

2 kommenttia:

  1. AIvan ihana muumimatkalaukku! Hankalaa on kyllä matkustaminen nykyään, mutta ehkä Maltassa tehtiin pistokokeita, joihin jouduit. Muistan kun olin ihan shokissa kun minut vedettiin syrjään Miamin kentällä , Caracasista lennettyä, mutta sekin oli vain sattumalta minä, vaikka ensin luulin että epäilevät jotain, ehkä koska lentoreittini oli Caracas-Miami...
    Nam, herkullisia kalasaaliita torilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse tykkään tuosta laukusta, olenhan Muumi-fani.
      Joo, pistokokeihan he tekevät. Onneksi paperit olivat kunnossa.

      Poista