lauantai 2. lokakuuta 2021

Finnairin mutkaisessa matkassa


Buon giorno! Cappuccino pistaasikornetin  kanssa. Kaiken kruunaa  sydän. Tämä baari tekee itse tuon kornetin täytteen. Hyvä idea.

Mutkien kautta täällä nyt ollaan nauttimassa auringosta ja lämmöstä. Rokotuspassi ei enää aiheuttanut mitään ongelmia. Itse asiassa sitä ei kukaan kysynyt koko matkan aikana.

Mutta sitten tuli iso mutka 27.09.Laukut jo odottelivat, kun puhelimeen kilahti viesti Finnairilta. Voisin tehdä  lähtöselvityksen. Totta kai teen. Mutka oli vain se että lähtöpäivä lähtöselvityksen mukaan olikin 29.09., eikä 28.09. niin kuin minun paperilipussa. Tuli oikein jakomielinen olo. Puhelinlankoja pitkin Finnairille. Puolisen tuntia kuuntelin automaattia, ja verenpaineeni oli ja melkoinen, kun topakan oloinen  virkailija vastasi. En varmaan ollut oikein ystävällisellä tuulella minäkään, joten jäät vain kalisivat langoilla. Kuka ja missä ja milloin asiat oli sotkenut, se ei selvinnyt, mutta minulle tuli uusi lippu spostiin. Tein heti lähtöselvityksen ja tulostin sen myös paperille.

Kentällä sitten itsepalveluun tulostamaan lappu ruumaan menevään laukkuun. Ei onnistunut minulta, ei onnistunut auttavalta virkailijalta. Hän totesi, ettei kone tuntenut varustaustani. Onneksi hän perään sanoi, että ne koneet ovat kovasti temppuilleet ja että voisin mennä luukun kautta. Onneksi ei ollut jonoja.

Lento lähti myöhässä, koska ruumaosastolla oli kuulemma puutetta henkilöistä. Kuinkahan kauan kestää, ennen kuin Finnairilla asiat taas rullaa mallikkaasti?

Mutta itse lento sujui hyvin, jos tykkää istua sillipurkissa kasvomaskeissa. Kone oli pikkuinen, ja kaikki paikat täynnä. Kapteeni sai purkin alas hyvin pehmeästi ja sittenpä oltiinkin saunassa. Kostea ja lämmin ilma tervehti ensin, ja sitten oman jälkikasvun hymy palkitsi kaikki mutkat. Benvenuta!


Mutkat jatkuu seuraavassa postauksessa,

8 kommenttia:

  1. Hyvä kuulla että pääsit perille, ja nauti lämmöstä ym, mutta olipa matka taas hankala.Miten Finnair möhlii noin pahasti, ja itse olisin ollut ihan raivona samassa tilanteessa. Täällä just kuulin että Finnair perui joulukuun lennot,harmin paikka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lento oli yhteistyössä Norran kanssa, jonka omistavat tanskalainen firma ja Finnair. Siis sinuvalkoinen firma tarvitsee taloudellista tukea mm Tanskasta. Konekaupat ja sitten samojen koneiden vuokraus takaisin kertoo myös ongelmista. Ilmailu elää vaikeita aikoja, josta myös Alitalian konkurssi on esimerkkinä. Toivotaan parempia aikoja kaikille ja kaikelle. Hyvää viikonloppua, Jael.

      Poista
  2. Loppu hyvin, kaikki hyvin? Kestää varmaan aikansa ennen kuin lentäminen palaa normaaliin, jos koskaan. Nykyajan matkustamisesta on glamuuri kaukana tiukkoinen turvatarkastuksineen ja nyt vielä maskit.

    Mikä tahansa mikä alkaa pistaasi- on herkullista. Pidä hauskaa etelän auringossa, varmaan ihanaa nähdä rakkaita pitkästä aikaa.
    helena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Pistaasijäätelö on namia. Nyt muutaman päivän jälkeen on kuin en pois olisi ollutkaan. Oikeastaan vain maskien käyttö on nyt arkea täälläkin.

      Poista
  3. Finnair petti ruotsalaiset muutama vuosi sitten Finnair lupasi ilmaisen matkan jos lentää määrätyn määrän lentoja. Mutta Finnair alkoi selitellä että asiakkaat ei ole täyttänet kaikkia vaatimuksia mukamas. Finnar yrittää nyt saada ruotsalaiset tulemaan takaisin. Finnair aloittaaa Aasian lentonsa, ainakin osan niistä, Tukholmasta käsin ja sitten laskeutuu Helsinkiin ja poimii mukaansa suomalaiset. Tuskin Finnairin kannattaa tehdä niin. Ruotsalaiset lentää Aasiaan Qatarin koneilla, mitkä on parhaat, halvimmat ja koneen vaihdot 'matsaa' hyvin. Finnair on lnetänyt miinuksella jo kymmenisen vuotta aivan kuten Alitaliakin, mikä lopetti nyt äskettäin. Italia käyttää nyt aikansa Ryan Airia matkoihin kunnes he saavat pystyyn uuden lentoyhtiön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän hyvin lentoyhtiöiden ongelmat. Kuitenkin kannatan sinivalkoisia siipiä, jos mahdollista. Ryanair jätti minut kerran ongelmiin. Muutti illan jatkolentoni aamuksi, jolloin minun olisi pitänyt olla yhtä aikaa kahdessa paikassa. Piti ostaa uusi jatko, eikä asioiden hoitaminen Venezuelasta käsin ollut mutkatonta.

      Poista
  4. Meillä kanssa ongelmia kun Finnairin maksusysteemi ei toiminut koko päivänä ja seuraavana lennot maksoi 150€ enemmän. Kiva, että olet päässyt Italiaan. Mekin päästään pian, tosin "vain" Alto Adigeen".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmittaa Finnairin tilanne. Olen kotiutunut nopeasti. Perjantaina lennän pariksi viikoksi Maltalle. Benvenuti al Alto Adige.

      Poista