lauantai 30. heinäkuuta 2011

Naisten kapinaa

Tällä viikolla
- olen poiminut mustikoita
- olen poiminut vattuja
- olen poiminut kantarelleja
- olen poiminut mustatorvisieniä
- olen poiminut muutaman herkkutatin
- olen saanut miljoonia itikan pistoja
- olen hionnut litroittain
... siis nauttinut kesähamsterin ihanasta elämästä. Äsken mustikkamättäällä huomasin yhtäkkiä, että kesä kypsyy vinhaa vauhtia kohti syksyä, sillä mättäällä oli myös punertuvia puolukoita. Mihin kesä on hupsahtamassa?

Tällä viikolla
- olemme talon naisten kanssa nousseet kapinaan. Talossa kun asuu yksi liian kiltti yksinäinen mieshenkillö, jota kulmakunnan laitapuolen eläjät käyttävät röyhkeästi hyväkseen. Mustalaisia on alkanut luurata kulmilla, ja raha ja tavara ilmeisesti vaihtaa omistajia, kun Alkosta ei enää jalat kanna lisää hakemaan. Möly alka aamulla, jatkuu koko päivän ja pienen iltapäivälevon jälkeen yltyy jatkumaan pitkälle aamuyöhön. Poliisi soitettiin apuun. Prosessi jatkuu ensi viikolla.
- olemme talon naisten  kanssa nousseet toiseenkin kapinaan. Talossa on tehty remonttia kohta kaksi viikkoa. Eikä siinä mitään, totta kai asunnoista pitää huolta pitää. Mutta muiden asukkaiden elämän laadun kannalta remontista on ilmoitettava. Varsinkin kun remontissa porataan tuntitolkulla, niin ettei omia ajatuksiaankaan enää kuule. Ja jos poraaminen alkaa klo 14 ja loppuu klo 21, alkavat hermot reistata. Kun sitten remonttimiesten ilta jatkuu 'rentoutumalla' läpi yön aamu kolmeen, naisten kapinaan on liittynyt myös talossa asuvia miehiä. Onneksi tämä kapina laukesi eilen yhteiseen keskusteluun, jonka seurauksena remonttilaiset toivat meille talon naisille kukkia anteeksipyyntöjen kera. Ei tarvinnut soittaa 112.

Kyllä oli viime yö ihanan rauhallinen, illasta aamuun. Minäkin nukuin kuin tukki. Kerrostaloon mahtuu monenlaista eläjää, mutta jos yöt ja päivät ovat yhtä mölinää ja poraamista, raja tulee vastaan.

***
Ai miksi tuo alkukuva? Helsingin reissulta Marimekkoa, alennusmyynnistä.  Arvaatteko,  mitä siellä on sisällä?
Kaikille rauhallista kuun/viikon vaihdetta.

9 kommenttia:

  1. Hyvä naiset, jes! Todellisen kapinan aihetta kummassakin tapauksessa. Ja olipa lopulta fiksuja remonttimiehiä! :) Mukavaa elokuuhun hupsahtamista!

    VastaaPoista
  2. Oletpas löytänyt metsistä kaikenlaista hyvää:) Ja hyvä teille naiset,toivottavasti ensimmäinen kapina tuottaa tulosta kuten tuo toinen.
    En nyt millään osaa arvata mitä tuon Marikukkaron sisällä on...
    Mukavaa kuun vaihdetta sinullekin!

    VastaaPoista
  3. Jopas oletkin ehtiväinen! :)

    Saanko muuten arvata tuon pussin sisältöä monta kertaa??? No, vaikken saisikaan, niin arvailenpa kuitenkin. :D

    - muovipussi mahdollisesti eteen tulevia metsän aarteita varten?
    - pitsiliina kaiken varalle?
    - narua kaiken varalle? :D
    - hälytin?

    VastaaPoista
  4. Avainkukkarohan tuo on.
    Tai jos se on isompi, niin sitten puhelinkukkaro.
    -seija-

    VastaaPoista
  5. Sinäpä olet ollut ehtiväinen, itse on vasta kerinnyt tuumata että pitäiskö niitä mustikoita käyä kattelemassa. ja sekin taitaa jäädä tuumaamisen asteelle.

    Hyvä että saitte mölyapinat järjetykseen!

    ja pussukan sisällä on tietysti aarteita.

    VastaaPoista
  6. Satu: On se vaan kumma, että naisten täytyy kapinoida asiasta, jonka luulisi olen ihan selvää. Toissa päivänä remonttimies oikein soitti ovikelloa kertoakseen, että hän nyt poraisi kymmenisen minuuttia. No, nauruhan minulta pääsi! Mukavaa elokuuhun huomenna hupsahtamista itsellesi.

    Yaelian: Tulin taas just metsästä muutaman mustikkalitran kanssa. En minä enää niitä tartteisi, mutta kun siellä on niin mukava mastrailla, siis aikaisin aamupäivällä. Tuo ensimmäinen kapina-aihe minua kyllä toisaalta säälittää, mutta mutta... Olen muuten taas yrittänyt kommentoida molempiin blogiisi, mutta huonolla menestyksellä. Luen postauksesi aina, kun vain saan ne auki.

    Ruiskaunokki: Tuntuu, että entisessä elämässäni olen ollut kesämetsähamsteri! Vai että narua. Mutta totta kait sitäkin pitää varata seuraavaksi kerraksi. Mitenkäs sitten suu pantaisiin, jos tartteisin narua, eikä sitäolisi!!!

    Seija-systeri: Hyviä arvauksia molemmat!

    Soile: Mitähän, jos kuiteskin pakkautuisitte jonain aamuna autoon ja ottaisitte vaikka pienimmät mahdolliset astiat mukaanne. Maistuu se mustikkamaito teillekin. On ollut talo nyt pari yötä niin rauhallinen, niin rauhallinen... Aarteita täytyy aina olla...

    VastaaPoista
  7. Hyvä naiset! Olet ollut kyllä hirmu ahkera! Minä olen vasta suuhuni pitellyt mustikoita metsästä. Sievä kukkaro. Siellä on hamsterin salaisia hamstrausneuvoja!

    VastaaPoista
  8. Pikkusisko: Naisissa on ollut voimaa aina. Hamsteri on jo vähentänyt puuhiaan; osaksi helteiden takia osaksi siksi, ettei pakkaseen enää mahdu!!! Kukkaro on nätti ja siinä pidetään...

    VastaaPoista
  9. ...muutama kolikko kaiken varalta.
    Olen muuten ihan pikkasen kade noista sinun keräämistäsi marjoista ja sienistä. Olisipa minunkin lähettyvilläni mustikkaa, hillaa, vadelmaa, mutta tyhjin korein olen marja- ja sienireissuilta kotiin palannut.

    VastaaPoista