perjantai 1. heinäkuuta 2011

Titityy

Täällä taas. Ihan uuden koneen äärellä. (Huomaatte kait ihan suomalaiset ääät ja öötkin!) Tänään olen poiminut eka mansikat tämän vempaimen kunniaksi. Nyt loppui sitten läppärin raahaaminen saapasmaahn ja takaisin.
Juhannus tuli ja meni. Sain ihania ruusuja Riitalta ja mieheltään. Kiitos kovasti. Mutta sitä ennen sanoin heipat vuoristomajalle. (Nämä kuvat olivat kamerassa, onneksi. Läppärihän halusi jatkaa omaa italialaista elämäänsä kuvineen päivineen.)
Via Roma aamulla klo 7.00.
Roomaan tältä kulmalta n 60 km. Tosin saapasmaan matkojen ilmoitteluun on suhtauduttava suurella varauksella.
Baarissa jo odoteltiin ensimmäisiä aamucappucinovieraita.
Minä vilkutin vielä oman makkarini ikkunalle, tuo avoin tuolla ylimpänä. Ci vediamo a settembre/ottobre! Tiistaiaamuna klo 7.00.
Saman päivän iltana n klo 24.00 nautin jo Keuruun kodin ikkunan näkymästä. Pitkälle aamuyöhönhän sitä piti istua kiikkustuolissa ihailemassa tämän maan kauneutta.
Posti ilahdutti minua heti. Voitin jokin aika sitten Merrulin arpajaisissa. Paketista kuoriutui vaikka mitä. Kiitos kaunis!
Olen jo joskus aikaisemminkin bloggaillut Antin ja Essen puutarhasta. Voiko porkkana- ym -rivit enää olla sotilaallisemmassa asenossa. No, onhan Antti entinen sotilas. Kävin taas ihailemassa puutarhaa ja nauttimassa mukavasta päiväkahviseurasta.
Olen aloittanut myös yhden kesäisen lempipuuhan: mattojen pesun. Uimalan yhteydessä on oikein hienot pesupaikat...
... eikä maisemat enää tästä parane. Olen myös viihtynyt järvessä aamuin ja illoin, sillä eihän tämmöisiä helteitä muuten kestä. Yli 30 astetta nytkin tuolla parvekkeella. Huomenna olin ajattellut mennä Jyväskylään Sepänaukion kirppikselle liinoja kauppaamaan, mutta nyt säät suosivat järvessä uiskentelua enemmän kuin auringossa hikoilua... Ehtiihän sitä kaupustellakin, joskus myöhemmin. Mutta ensi viikolla junailen Suomen Isoon Kylään, eli Helsinkiin.
Ps. Olen nyt yrittänyt julkaista tätä postausta parisen päivää onnistumatta. Onkohan kone vielä uutuuden karhea vaikka tökkiikö bloggeri? Ps, Ps. Kokeilenpa nyt tuttavan koneella, onnistuuko julkaiseminen.

2 kommenttia:

  1. Minusta tuo on jotenkin ihastuttavaa, että voi asua kahta kotia kahdessa eri maassa. Onhan siinä toki huonotkin puolet, mutta voi ikään kuin poimia parhaat palat kummastakin. Nautinnnollisia päiviä!

    VastaaPoista
  2. Kirjailijatar: Kaipa kaikessa on sekä positiivista että vähemmän mukavaa. Täytyypä joskus tehdä vertailu. Mukavia päiviä sinnekin, ja kiitos Istabulin postauksista. Niihin on mukava palata aina uudelleen. Nyt kun tämä konekin taas toimii.

    VastaaPoista